Mabrouk, Mexican Italian – jak się nauczyć?

Tak jak obiecałem publikując artykuł o śrubie, dziś będzie o czymś znacznie prostszym. Mabrouk, Italian i Mexican są to moim zdaniem jedne z najlepszych tricków dla osób początkujących. Mają same zalety – są widowiskowe, stosunkowo łatwe do opanowania, uczą pracy górą ciała i przyzwyczajają błędnik do obrotów.

Jedyny mi trickami, które trzeba umieć przed przystąpieniem do nauki tych wyżej wymienionych, są Cross i Backward Cross. Co ważne należy je zrobić na tą samą nogę prowadzącą, czyli jeżeli jeździcie Crossa do przodu z prawą nogą z przodu, to przy crossie do tyłu prawa noga ma być z tyłu.

Crossem do tyłu nie musicie przejeżdżać całego slalomu (20 kubków) wystarczy że macie opanowany na kilku kubkach.

Ważne jest żeby najpierw nauczyć się Mabrouka, a później dopiero przejść do Mexicana i Italiana.

1. Mabrouk

Mabrouk to sekwencja czterech ruchów, jeżeli jeździcie crossa na prawą nogę to będzie to:

  1. Cross do przodu – prawa noga z przodu
  2. Półobrót  wokół kubka – zgodnie z ruchem wskazówek zegara
  3. Cross do tyłu – prawa noga z tyłu
  4. Półobrót w Okół kubka – przeciwnie do ruchu wskazówek zegara

 Wersja na lewą nogę prowadzącą

  1. Cross do przodu – lewa noga z przodu
  2. Półobrót  wokół kubka – przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
  3. Cross do tyłu – lewa noga z tyłu
  4. Półobrót w Okół kubka – zgodnie z ruchem wskazówek zegara

Na początku polecam zatrzymywać się po każdym ruchu. Płynność starajcie się wyćwiczyć dopiero jak już będziecie mieli dobrze wypracowane ruchy.

Po Cross do przodu należy ustawić nogi w pozycji \  /. Po Cross do tyłu będzie to pozycja /  \. Każdy półobrót inicjujcie ruchem ramion.

Pełna sekwencja ruchów powinna zająć 4 kolejne kubeczki.

2. Mexican

W Mexianie pozbywamy się crossa do przodu. Zaczynamy od crossa do tyłu a później wykonujemy dwa półobroty jeden po drugim. Pierwszy analogicznie półobrotów z mabrouka, drugi pomiędzy kubeczkami.

  1. Cross do tyłu
  2. Półobrót wokół kubka
  3. Półobrót między kubkami

Oba półobroty wykonujemy w tym samym kierunku.

Pełna sekwencja ruchów powinna zająć 3 kolejne kubeczki.

3. Italian

Italian różni się od Mexiana drugim półobrotem. Kończy się on w taki sposób, że nogi mamy od razu skrzyżowane i kolejnego crossa do tyłu możemy zrobić jeden kubeczek wcześniej niż w Mexianie.

  1. Cross do tyłu – tylko za pierwszym razem.
  2. Półobrót  wokół kubka
  3. Skrzyżowanie nóg z półobrotem
  4. „Odkrzyżowanie” nóg za kubeczkiem – po czym wracamy do punktu 2.

Oba półobroty wykonujemy w tym samym kierunku.

Pierwsza sekwencja zajmie 3 kubeczki, każda kolejna powinna zająć 2.

Życzę wam wielu zawrotów głowy podczas treningów ;). Jeśli macie jakieś pytania zapraszam na grupę FB:

https://www.facebook.com/groups/1390744797659625/

Comments