Crazy, Crazy Sun – jak się nauczyć?

W dzisiejszym artykule absolutny klasyk, trick od którego wiele osób zaczyna przygodę ze slalomem czyli Crazy. Zapraszam do czytania oraz komentowania na łamach forum.

Trickami, które powinniście mieć opanowane zanim rozpoczniecie naukę crazy oraz crazy Sun, są cross i backward cross, oba jechane z tą samą nogą prowadzącą. Sugerowany rozstaw kubeczków to 80cm.

Jeżeli jeździcie crossa do przodu prawą nogą, ustawcie się do slalomu w ten sposób, żeby kubeczki mieć po lewej stronie. Jeżeli waszą nogą prowadzącą jest lewa, to kubeczki powinniście mieć po prawej stronie.

1. Ustawienie się do Crazy z prawą nogą prowadzącą:

crazy - prawa noga

2. Ustawienie się do Crazy z lewą nogą prowadzącą:

Crazy - lewa noga

Crazy składa się z czterech etapów:
1. Cross do przodu po skosie – kąt około 45 stopni.
2. Zatrzymanie się ze stopami ustawionymi w kształcie litery V – w połowie odległości między kubeczkami, rolki na zewnętrznych krawędziach, nie pochylajcie się przy tym do przodu.
3. Cross do tyłu po skosie – jeśli cross do przodu był jechany prawą nogą z przodu, to teraz prawa noga przesunie się do tyłu (znów będzie jechać jako pierwsza). Ciało odwróćcie plecami do kubeczka przez który chcecie przejechać.
4. Zatrzymanie się ze stopami ustawionymi w kształcie ^ – w połowie odległości między kubeczkami, rolki na zewnętrznych krawędziach, pochylcie się do przodu. Żeby znów ruszyć na kolejny kubeczek crossem do przodu odwróćcie się twarzą w jego stronę.

Crazy Sun jest rozwinięciem crazy, więc stosujcie się do poprzednich zaleceń. Przed tym trickiem możecie dodatkowo poćwiczyć crossa do tyłu „na drugą nogę”.

Crazy Sun składa się z sześciu etapów i zajmuje w sumie 4 kubeczki:
1. Cross do przodu po skosie – kąt około 45 stopni.
2. Przełożenie nogi prowadzącej do tyłu, jednocześnie zróbcie obrót twarzą do drugiego kubeczka.
3. Zatrzymanie za kubkiem ze ztopami w kształcie litery V
4. Cross do tyłu, jeżeli w pkt 1. jechaliście prawą nogą z przodu to teraz cross do tyłu ma być wykonany z lewą nogą z tyłu.
5. Przełożenie nogi do przodu, jednocześnie zróbcie obrót plecami do czwartego kubeczka.
6. Zatrzymanie ze stopami ustawionymi w kształt ^, w tym punkcie zastosujcie te same wskazówki co przy crazy.

Jeśli macie pytania zapraszam na grupę facebookową Między Kubkami